Boys will be boys

12/06/2014 19:18

"Boys will be boys". Detta är ett brev till dig som känner att det gnälls för mycket. Till dig som tänker att misstag sker. Killar kanske inte alltid förstår vilken inverkan som dessa handlingar har. Men det är så det är. "Boys will be boys".

 https://www.viralglobalnews.com/world/police-gang-rape-india-police-boys-will-boys-says-government/8543/
Då undrar jag vad du skulle känna om du på väg hem från krogen en sen kväll, skulle få kuken avskuren av en kvinna som kanske druckit några för många glas. Då kanske du undrar vilken hemsk människa jag är som ställer en sådan hemsk fråga. Jag håller med det är en hemsk fråga. Men det är fortfarande en retorisk fråga. Hur skulle du känna då?

Det kanske var ett misstag. Hon kanske inte reflekterade över att du kommer få betala för "hennes nöje" resten av ditt liv. Du kommer aldrig igen kunna njuta av att ha sex. Aldrig. Kvinnor kanske också bara är kvinnor. Det tar väl också tid för dem att börja ta ansvar för sina handlingar. Get over it.
Men nej jag anser inte att detta vore rimligt. Jag anser att varje brott är ett brott. Det är inte mindre allvarligt för att visa individer inte kan växa upp. Varje individ måste lära sig att ta ansvar för sitt agerande. Det är inte bara män som har en sexualitet, det har vi kvinnor med. Men kvinnor verkar i större utsträckning kunna kontrollera den. En våldtäkt är inget misstag, det är ett aktivt beslut. Ett beslut där våldtagaren sätter sitt behov före offrets liv.

Men jag har goda nyheter. Jag har själv aldrig hört talas om något sådant fall. Så du behöver nog inte oroa dig. Inte om du är man i alla fall.

Men för oss kvinnor så är det så verkligheten ser ut. Enligt kvinnojouren så sker ca 100 våldtäkter per dag.  Och det kommer nog inte ske någon direkt skillnad om inte attityden blir annorlunda.  

https://www.kvinnojouren.se/statistik 

/Emerald Eye

Ämne: Boys will be boys

No comments found.

New comment

Poll

Tycker du att killar kan ursäktas med att de enbart är killar?

Ja (0)
0%

Nej (0)
0%

Total votes: 0