Du är nästan lika awesome som mig

10/08/2014 23:01


Du är nästan lika awesome som mig. I mina ögon. Men i dina ögon förväntar jag mig att det är tvärtom. I dina ögon så är jag förhoppningsvis nästan lika awesome som dig. Men du är stjärnan. Det är du som är huvudpersonen. På samma sätt som att jag är huvudpersonen i mitt liv, i den värld jag ser genom mina ögon.


Men hur fan blev jag så jävla awesome. Någonstans kanske du tänker vad tror hon egentligen om sig själv. Vad har hon för bevis. Och slutligen hur blir jag minst lika awesome? Hur? Jag märker mer och mer hur många underbara personer som finns där ute, men som inte riktigt förstår hur awesome de är.


Men kanske du tänker, jag har ju gjort det här och det här bla bla så då är jag ju bevisligen inte awesome. Jag har ju gjort så många misstag och fortsätter att göra alla dessa misstag. Awesome personer begår inte misstag. Jag slutade lyssna när du sa "men". Jag godtar inga ursäkter. Visst vi stöter alla på idioter i våra liv som fortsätter att poängtera hur oälskbara vi är. Till och med jag har drabbats av detta och bär mina ärr. Det förflutna går inte att göra något åt, men min framtid är min. Min att vara stolt över. Tar jag inte makten nu så kanske det är försent sen.


I sverige dör ca 17 kvinnor varje år pga misshandel inom husets stängda dörrar. Dessa kvinnor var säkerligen jävligt awesome, men de var inte medvetna om det. Vet man inte om att man är awesome så är det mindre troligt att man tar awesome beslut. Vill det sig illa så kanske man dör på kuppen.


Så varför envisas hon med att kalla sig awesom, kanske du tänker. Har hon inte hört jante? Varför tror hon mer om sig själv än andra? Jo jag är inte döv så jag har dessvärre hört jantelagen, men nu har jag valt att inte bry mig. Saken är den att det är otroligt viktigt att tilltala sig själv med posetiva ord. Otroligt viktigt. Om du inte gör det så kommer du aldrig bli nöjd. Det din partner säger kommer aldrig räcka om du inte säger det själv. Om du inte accepterar hur awesome du faktiskt är.


"Det finns ett specifik plats i helvetet för de som tilltalar sig med elaka ord". Så om du håller på med det så är det dags att sluta innan det är försent .

 

Så hur fan ska jag ta makten över mitt liv? Hur ska jag acceptera att jag faktiskt är riktigt awesome? Du har två val, antingen accepterar du eller så gör du det inte. Det är nästan som att ställa sig frågan, andas eller inte andas? Dvs du har egentligen bara ett val!


/Emerald Eye



Poll

Är du awesome?

Självklart (7)
88%

jo typ (0)
0%

nja (1)
13%

Total votes: 8